Wybór sali weselnej to najważniejszy element organizacji wesela. To często tam decydujemy ostatecznie o dacie naszego ślubu, to od niej ...

Wybieramy salę weselną!

/
34 Comments

Wybór sali weselnej to najważniejszy element organizacji wesela. To często tam decydujemy ostatecznie o dacie naszego ślubu, to od niej zależy powodzenie naszego przyjęcia, to jej obsługa w głównej mierze odpowiada za zadowolenie naszych gości. Mamy zatem ciężki orzech do zgryzienia. Tyle sal dookoła, więc jak wybrać tę najlepszą, która spełni wszystkie nasze oczekiwania? Oto kilka kwestii, o których warto pamiętać.

Data.

Porozmawiajcie na początku ze sobą, później z Rodzicami i Teściami. Zastanówcie się na czym Wam najbardziej zależy – jeśli na cenie, zdecydujcie się na mniej chodliwe terminy, takie jak marzec, czy listopad; jeśli na ładnej pogodzie, celujcie w miesiące wiosenne i letnie; jeśli na literce „R” w nazwie miesiąca, koniecznie weźcie to pod uwagę! Później szukając sali zawsze, w pierwszej kolejności pytajcie o dostępność Waszej wymarzonej daty. Już to pozwoli Wam wyeliminować kilka pozycji z Waszej (pewnie) długiej listy. Nie kierujcie się jednak tylko i wyłącznie tym. O ile przy wyborze daty nie kierowaliście się rodzinnymi tradycjami, lub innymi szczególnymi powodami, zawsze można ten termin delikatnie przesunąć. 


Rozmiar sali.

Musicie dokładnie wiedzieć na ilu gości przewidziana jest sala. Nie może być ona ani za duża, ani za mała. Wielu ludzi na niewielkiej powierzchni, to ciasnota i totalny brak komfortu, zaś ogromna sala z niewielka ilością gości sprawia wrażenie pustej i nieprzytulnej. Weźcie pod uwagę też to, że świecący pustkami parkiet może działać zniechęcająco na spragnionych tańców weselników. Nie każdy bowiem lubi być w centrum uwagi i świetle reflektorów ;) 

Klimatyzacja.

To podstawa każdego domu weselnego, szczególnie w lecie. Z doświadczenia wiem, że bez tego ani rusz! Przypomnijcie sobie ostatnie lato, temperatura sporo ponad 30 stopni Celsjusza w cieniu - o czym marzyliście wtedy najbardziej? Niech zgadnę - zimnym prysznicu i świętym spokoju? To teraz wyobraźcie sobie, że taki dzień spędzacie w upalnej sali, tańcząc i pijąc nagrzaną już wódkę. Nic przyjemnego, mam rację?


Noclegi dla gości.

Oczywiście nie mamy obowiązku zapewniać naszym gościom noclegu, ale jest to mile widziane, szczególnie jeśli chodzi o naszą najbliższą rodzinę. Warto w takim wypadku zorientować się, czy dom weselny dysponuje pokojami do wynajęcia, a jeśli tak, to: iloma, w jakim standardzie i w jakiej cenie. Pamiętajcie, żeby zagospodarować sobie pieniądze na ten cel z Waszego budżetu weselnego! 

Wystrój sali.

Najlepsza sala to taka, której kolor jest na tyle neutralny, że pasuje do wszystkich odcieni przewodnich na jakie może wpaść Para Młoda. Odpadają zatem wszystkie pomarańcze, czerwienie, błękity, fiolety, zielenie i tym podobne, a mile widziane są wszelakiej maści biele i kremy. Musicie też spytać, po czyjej stronie leży obowiązek udekorowania sali - Państwa Młodych, czy właścicieli. Jeśli właścicieli - pamiętajcie, że może się to wiązać z dodatkowymi opłatami. Jeśli jednak Wy będziecie za to odpowiedzialni, koniecznie weźcie pod uwagę fakt, że nie każdy dom weselny pozwala na znaczące zmiany w wystroju. Koniecznie o wszystko zapytajcie!


Sejf.

Musicie pamiętać o zabezpieczeniu Waszych prezentów, szczególnie tych pieniężnych. Wywożenie ich do domu lub trzymanie w pokoju hotelowym nie jest dobrym rozwiązaniem. Stanowią bowiem wtedy łatwy kąsek dla weselnych złodziei. W takim wypadku najlepiej sprawdzi się sejf w domu weselnym. Pieniądze będą bezpieczne, a Wy spokojni o Wasz "pierwszy", wspólny dorobek :). 

Aby uniknąć nieporozumień zapytajcie także o dodatkowe opłaty, takie jak na przykład "korkowe".

A co Wy dopisalibyście jeszcze do tej listy? O czym Waszym zdaniem należy pamiętać podczas wyboru sali weselnej? :)


Źródło: Pinterest
***

Jeśli potrzebujecie pomocy w organizacji wesela, lub macie jakiekolwiek pytania zachęcamy do kontaktu e-mailowego i niezobowiązującego spotkania. Działamy na terenie Krakowa i Rzeszowa :).
tieveil@hotmail.com


You may also like

34 komentarze:

  1. Jak dobrze, że jeszcze mi daleko do takich wyborów, ale teraz już wiem gdzie zajrzeć, by było wszystko jak najlepsze.
    Chociaż i tak po cichu marzy mi się Sala Balowa - Owalna w Hotelu Rezydencja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepiękna sala! Jak będzie Pani planować swój ślub i wesele, to zapraszamy do kontaktu z nami :) Chętnie we wszystkim pomożemy :)

      Usuń
  2. Nie planuję wielkiego wesela, raczej obiad dla najbliższych, ale też będę chciała, by wszystko było wtedy idealnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę nieważne, czy wielkie wesele, czy małe przyjęcie. Sala musi być idealna, żeby cała impreza się udała :) Życzymy powodzenia! :)

      Usuń
  3. My już mamy ślub za sobą. W tym roku minęły już 4 lata. Sami organizowaliśmy i opłacaliśmy wszystko. Wybór sali na wesele czy przyjęcie nie jest łatwy. No i trzeba odpowiednio wcześnie robić rezerwację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny staż! Życzymy kolejnych lat razem i dużo miłości! :)

      Usuń
  4. Dość ważne jest by była to jedną sala a nie kilka mniejszych, by nikt nie poczuł się gorszy.. chodzi o gości..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! O ile wolę jak sala do tańczenia jest oddzielnie, o tyle sala dla gości powinna być jedna :)

      Usuń
  5. Świetny wpis. Dodałaby, jeszcze opiekę dla mniejszych dzieci. Niektórzy goście przyjadą z nimi, a będą chcieli się pobawić. No i maluchy szybciej idą spać - to też ważne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opiekę dla małych dzieci może zapewnić animator, którego para młoda może zatrudnić :). Ale faktycznie - jakieś miejsce do spania dla maluchów, wydaje się być podstawą! :)

      Usuń
    2. Można zorganizować też kącik dla maluchów :)
      Słodycze zabawki i maluchy mają zajęcie! :)

      Usuń
    3. Miejsce malucha nie jest na weselu, a młodzi nie mają najmniejszego obowiązku przejmować się tym, że czyjś didek lubi sobie po obiedzie uciąć drzemkę ;) Lepiej zostawić z kimś dziecko zamiast targać na wesele i robić kłopot i sobie, i młodym.

      Usuń
    4. To już wszystko zależy od Pary Młodej. Jeśli zapraszamy z dziećmi - powinniśmy wziąć ich komfort pod uwagę, jednak nikt nie powinien się obrazic, jeśli przy zapraszaniu zaznaczamy, że nie życzymy sobie maluchów na weselu :).

      Usuń
  6. Zgadzam się z tym, że sejf to ważna kwestia, znam przypadek, gdzie potem Państwo Młodzi niestety zostali bez pieniędzy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też właśnie znamy taką historię :(. Dlatego teraz przypominamy każdej Młodej Parze o tym, że sejf to konieczność! :)

      Usuń
    2. Nie wolno zostawiać pieniędzy bez kontroli, tak samo jak i prezentów! Dlatego trzeba dobrze zagospodarować miejsce w domu weselnym aby, przechować też nasze prezenty :)

      Usuń
  7. My dla sali zmienialiśmy termin ślubu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pary często tak robią, jeśli mają upatrzoną, wymarzoną salę :)

      Usuń
  8. Ja już wesele mam za sobą. Nie było jak z bajki, a nawet koło regału z bajkami nie leżało, ale.. było moje i niezapomniane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze mówię, że to jest nasz dzień i to nam ma się wszystko podobać :)

      Usuń
  9. Super wskazówki. Co do literki R w nazwie miesiąca, to nie wiem czy w to wierzyć... :-) Brałam ślub w kwietniu. Literka R w polskiej nazwie nie występuje, ale po niemiecku, czy angielsku tak. Nie wiem czy bierze się to pod uwagę?:-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, ja nie wierzę w te wszystkie przesądy ślubne i nie zwracałam na nie nigdy uwagi :). Ten z literką R jest nasz, polski więc obawiam się, że angielskie nazwy odpadają! :D

      Usuń
  10. A z tym sejfem to nie wiedziałem, bardzo przydatna rada, dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Temat już za mną, ale z pewnością informacje przydadzą się innym, tym bardziej, że ciekawie podane. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. W neutralnych kolorach lepiej też się fotografuje i na pewno zdjęcia w takim otoczeniu są ładniejsze:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na szczęście mam jeszcze czas haha Ale jako że uwielbiam chodzić na wesela i w swoim niedługim życiu byłam na wielu, na prawdę wielu weselach i muszę dodać coś od siebie. Liczba gości weselnych też jest bardzo ważna. Na weselach można poznać wielu ludzi, ja w swoim życiu poznałam najlepszych przyjaciół właśnie na weselach. Jeśli będzie 500 gości wątpię w to aby wesele było udane. Trudno jest sprawić aby wszyscy byli zadowoleni :)A nie fajne jest to kiedy chcesz iść potańczyć a nie ma gdzie hahaha Ale wiadomo że liczba gości zależy od nowożeńców. Ale ja na pewno nie będę zapraszać kuzyna ciotki od strony dziada mojego pradziada tylko po to aby gości było jak najwięcej bo to nie ma sensu :)
    Pozdrawiam
    wkomenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Mam zdecydowanie takie samo zdanie. Jedni obierają sobie za punkt honoru zaprosić dosłownie wszystkich, drudzy marzą o malutkim przyjęciu, a jeszcze inni (w tym ja!) mają narzeczonego z ogromną rodziną, gdzie wszyscy trzymają się blisko :). W związku tym, nam wyjdzie chyba około 130 osób. Dla mnie - za dużo, ale w porównaniu z niektórymi, to będziemy mieć kameralną imprezę :D.

      Dzięki, że wpadłaś! Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Przerażające to wszystko, nic mnie tak nie stresuje jak myśl o tym że musiałabym się tym wszystkim zająć. Wiadomo dobry plan i wszystko powinno pójść dobrze ale mi się marzy takie maleńkie przyjęcie tylko ale wiadomo że to też trzeba zaplanować dobrze. Zwłaszcza mini salę czy miejsce w restauracji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takich sytuacjach idealnie sprawdzi się zatrudnienie Konsultanya Ślubnego, który pomoże w organizacji całej imprezy :). W razie czego - służymy pomocą :)!

      Usuń
  15. Bardzo dziękuje za cenne rady. Zaręczyn jeszcze nie było, ale ja już żyje tematyką ślubną i weselną, dlatego też to wpis dla mnie idealny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mamy nadzieję, że zostaniesz z nami na dłużej :)!

      Usuń